Jag-ligger-i-ett-bad

...visserligen somnade jag nästintill ståendes förut, men ett litet bad skulle jag prompt ta...

Och jag har länge funderat över alla dessa "jag-ligger-i-mitt-superdupersköna-bad" bilder, som dyker lite var som på bla instagram o bloggsidor.
Vad exakt är det man vill förmedla med sin SÅ speciella bild??
Oftast innehåller den följande:

1. nyrakade ben, gärna en fot eller några tår med nymålat nagerlack i någon piff färg.

2. ELLER på o-rakade ben och "fula" vanliga fötter, som man MÅSTE skriva om då med.

3. Skum. En jääädrans massa badskum. Ja o däremellan ska du då skymta den fina ELLER fula foten/benet...

4. Tända ljus längs badkarskanten. (Som förmodligen bara ställts dit just för bildens skull, för vem fan kan bada utan att ha ner dessa i vattnet sen????)

5. Vanligtsvis ett glas vin på kanten eller hållandes i en model-posé med handen.

Så vad tycker ni min bild säger, vad exakt är det ni får ut av en sån här... hmm ja klassisk bild?
Den innehåller inget badskum och jag hade ju kunnat ansträngt mig o tagit bort massa leksaker o krimskrams längs kanten.....

Kommentera här: