Lika som bär

Något som är kul med att ha två barn, är ju att man (vare sig man vill eller inte) jämför de med varandra.
Smilla o Leon är ju kopior av varandra till utseende. Håller ni med?
Leon till vänster & Smilla till höger.

Och till sättet är de lika glada och nöjda små barn. Men Smilla är mer framåt än va jag upplevde Leon, eller så har jag glömt bort helt enkelt....
Leon avskydde att ligga på mage. Jag kommer ihåg på bvc med honom när han va bebis. När bvc tanten frågade (antydde) att Leon ligger väl på mage FLERA gånger om dagen???!

- Eeeeh jaa... Joo.... Svarade jag.
Men där ljög jag. Han hatade det. Han låg inte på mage en gång om dagen ens. OM jag minns rätt förståss haha.
Men Smilla däremot - hon har älskat att ligga på mage ända sedan födseln mer eller mindre. Och nu i dagarna har hon börjat puta upp rumpan med benen, på G i krypställning. Heja tjejen!!


1 Amanda:

skriven

Viggo avskyr också att ligga på mage, så olika det kan vara!

De är verkligen lika! Kram!

Kommentera här: