Det blev 2 ljus

Host host... 

Denna förkylning tar kol på mig. Men jag härdar ut, fick höra höromdan att jag är bäst på att va stark. Såna ord jag tar till mig lite extra just nu. 
Eftersom Smilla sovit hos mamma inatt, fick vi ha en liten adventsfrukost själva. Mys pys! 

Men nog om det, idag är det 1a advent som ni säkert inte undgått. Vi började dagen med att gå till kyrkan för att få höra de läsa upp Martins namn, o sedan tända ett ljus. 
Men de hade blivit en rejäl miss så hans namn stod inte med någonstans. De som skötte allt i kyrkan skämdes ihjäl och en bekant som fanns med där, jaa hon blev upprörd kan jag lova. 
Sånt ska ju inte hända kan jag tycka. Respektköst emot de döda om nått. 

Här fick busfröt sitta tillslut....

Så prästen fick läsa upp Märtas namn efter gudstjänsten va slut. Då kom tårarna rejält från mig. Dels hade jag fått jaga Smilla i kyrkan o hon var ju både trött o hungrig..... Leon däremot satt jättesnällt i min mammas knä hela tiden. Vi gick upp till mamma direkt efter o åt tomtegröt som jag köpt med. Nu väntar vi på adventsfikat men först tar vi igen oss lite allihop. Jag ligger på soffan, Smilla sover middag, Leon o mamma klär hennes julgran o Mattias sitter i soffan med mig. 

Hur ser er advent ut? 
1 Maria:

skriven

Så fruktansvärt att dom glömde honom:(. När min bror dog och dom sa hans namn så sa dom fel datum han gick bort. Det gjorde mig riktigt irriterad:/.

Kommentera här: