Det här med att sätta gränser

Morsa som jag är så hör jag ju direkt när någon av kidsen kliver ur sina sängar.
Som följs av små små steg...

Inatt var det Smilla jag hörde. Och jag förstod direkt att hon var påväg till min säng, och jag ska va ärlig att erkänna att jag varit bortskämd med att få ha sängen ifred. Båda barnen sover allt som oftast hela nätterna i sina rum så de gångerna någon vaknat på natten så är de rätt mysigt att de kommer.

Men inatt när jag hörde hur hon gick med nyvakna steg mot mig så bestämde jag mig för att försöka gå in med henne igen i sin säng.. Jag spelade liksom upp scenariot o mitt huvud. Helt plötsligt står det en urgullig liten Smilla bredvid sängkanten och viskar jättemilt:

- Kan jag ligga här?

Vad svarade jag? Nej gå in i din säng?
No way. Jag smällte o lyfte upp henne bredvid mig o låg o pussade på henne istället. Så himla mysigt! De här med att sätta tydliga gränser kanske kommer nästa gång.... eller gången efter hahaha

Kommentera här: