Tjock men lycklig?

Jag kan blir såååååååå fruktansvärt trött på all kroppshets som är i media. Framförallt på instgram när man kolla runt o har tillslut hamnat på grannens brors kompis ex mammas lillebrors nya flickväns gamla barndomsvän. Typ.


Och alla som lägger ut nakenbilder på sig själva och är så stolta över sin kropp hashtag #dudugersomduär  osv.....
Visst man ska va nöjd med sig själv. MEN jag förstår inte de som är överviktiga, för jo övervikt existerar. Det är ohälsosamt. Sen om mam trivs med sina extra kilon osv hör inte hit tycker jag. 
Men alla som är överviktiga borde ju tänka på sin hälsa , eller?

Jag anser mig själv som normalviktig och har inga komplex över vad jag väger, men jag vill ju inte gå upp 20 kg å andra sidan just för hälsans skull. MIN egna skull! 


Så till er alla som är så nöjda med era kroppar, grattis. Men tänk på er hälsa för den kommer ifatt er tillslut och jag tror att det blir svårare att gå ner i vikt o ändra sina levnadsvanor ju äldre man blir.

Ha en fin dag, själv ska jag frossa vidare i semlor...... 

1 egosworld.blogg.se:

skriven

WORD!!!!!!
SÅ sant, vi pratade om detta för bara några dagar sen, just den saken att man vill skylta med hur tjock och FAB man är och vill visa hela världen, men ÄNDÅ klaga på hälsan och samtidigt blir dem ÖVERLYCKLIGA när dem börjar gå ner i vikt hehhe, får helt enkelt inte ihop det !

Kommentera här: