4h på akuten

What a day! 


Suttit över 4h uppe på akutmottagningen. Det började med att mina ben varit extremt svullna sedan torsdagens besök på Kolmården. Vätska fattar ju jag med. Men så i helgen har jag fått smärta i vänstra benet bara och den vaden o fot har svullnat massor. Medans högra benet varit normalt. 
Och jag är en sån där som googlar på symptom och tror jag är döende varje gång, ungefär. Okej kanske inte dööööööende men jag vill gärna veta om man bör söka för symptomen eller inte. Jag misstänkte en propp såklart.
Och med mina symptom så SKA man ringa 1177 eller åka upp till akuten. 
Jag ringde mödravården. Där de pratade om jag skulle till förlossningen eller akuten, eftersom jag är i vecka 36 så blir allt lite trixigt. Vad som beror på graviditeten eller inte liksom.... 

Men akuten blev det tillslut. Så jag åkte från skolan precis när vi skulle ta lunch  (inte alls bitter över att det skulle serverats blåbärspaj m vaniljsås till efterrätt!!!)
Mötte Niklas vid sjukan och efter 2 ultraljud på hela benet så konstaterade de att jag som tur var inte hade någon propp, skönt. Antingen har jag en muskel som satt sig rejält eller så har det mina gravida fyllda ben som orsakar denna smärta. 

Ordinationen blev panodil, stödstrumpor och högläge med benen! 

Zzzzz...
Snygg man känner sig haha

Kommentera här: