Ett sista farväl

För drygt en månad sen så vaknade jag upp till ett oväntat och hemskt besked. Att min vän från skolan hade gått bort. Vi fann varandra under hela sista året på Marieborg och det var mycket tack vare henne som jag klarade av skolan och framförallt med så bra betyg!


Det var en fin tjej, alltid omtänksam och oftast på glatt humör och med lite "go" i. 
Vi pushade varandra helt enkelt och vi kunde prata om allt - vi förstod varandra. Vad vi hade i våra ryggsäckar visade sig vara rätt lika.  Att jag skulle hitta en ny vän i vuxen ålder som skulle försvinna lika snabbt hade jag inte räknat med. 

I onsdags var begravningen och den var så himla välgjord. Som att vi hyllade henne för den fina person hon faktiskt var. Mycket tårar men samtidigt många skratt och glada minnen. 

Vila i frid min fina vän 💙

Vi var ett par stycken från klassen som möttes upp innan. Tror alla behövde lite glädje av Lilly en sån här dag
Minnescermonin hölls på Östgöta Kök. Hur fint och gott som helst

Kommentera här: