En väg på 5 min blev 1 h

Vi bor 5 min ifrån Leons skola. Och nu har det funkat bra hela hösten, han har gått själv varje morgon och såna "utbrott" och svåra lämningar var ett tag sen. 

Tills idag. 

Idag märkte jag direkt att det skulle bli en tuff morgon, så jag försökte och inte stressa på honom. Det bidrar oftast till att han låser sig ännu mer. Efter mycket om o men så fick jag på han kläder och han gick ut. Väldigt arg men han gick ändå. Och kvar stod jag i morgonrock o spanade ut genom fönstret. Där han stod kvar. Fan!!

Bara slänga på sig kläder och i med Lilly i vagnen i bara pyjamas... För att tillslut jaga runt på Leon ute o sen dra honom till skolan. Fram hit hade jag pratat med 2 olika lärare redan o sagt att vi är på väg. Visste dock inte om de skulle ta 5 min eller 1h till..... Det blev de sistnämnda. 

Inte lätt o dra vagnen i denna snömodd som var plus att de regnade och så smet Leon så jag fick springa efter. Det stod ett gäng arbetare som såg allting o de måste ju undrat vad vi höll på med... Men jag har slutat bry mig om att folk stirrar. De vet inte hur mycket vi kämpat med det här. Och att jag inte kan ge me mig o låta han vara hemma. 

Tillslut kom vi iaf fram till skolan där en lärare mötte oss, och det tog ca 20 min till innan vi fick av Leon kläderna och få honom lugn. DÅ kände jag att jag kunde lämna. Usch vad sånt här tar på krafterna och man känner sig som världens sämsta mamma i stundens hetta men nu efteråt tänker jag att "bra gjort Jennie, du fick iväg honom idag också.." 


1 Jasmine :

skriven

Men fy vad jobbigt för er... Bra jobbat av dig som kämpade på ändå 👍 Hoppas det upphör helt snart ❤

Kommentera här: