Me too ?

Ingen har väl undgått #metoo som flödar överallt just nu? 

Hur kvinnor öppnar upp sig o berättar om saker de varit med om, vissa hemskare än andra. Jag kan dock tycka att många berättelser är lite töntiga , att vissa män har en jargong som är lite sexistisk utan att mena något med den. Medans många säkert vill fullborda sina kommentarer de kläcker ur sig.. Jag tänker att man känner väl på sig vad mannen i fråga är ute efter. 

Jag skulle kunna skriva ett lååååångt inlägg om alla saker jag varit med om, men samtidigt vill jag inte hänga ut någon. 
Skulle DU vilja läsa min lifestory? 

Har DU kanske upplevt något som du vill dela med dig av, anonymt eller? Passa på o skriv av dig nedanför isåfall 💜

1 Jasmine :

skriven

Håller med dig att vissa berättelser är lite töntiga/överdrivna. Liksom, vilken kvinna har inte varit med om sexuell kränkning av nåt slag i så fall? Tycker det går lite till överdrift faktiskt men självklart menar jag inte att det är rätt av män att bete sig hur som helst eller göra vad som faller dom i smaken bara. Skulle med kunna göra en lång lista på allt man blivit "utsatt" för men tycker det är alldeles för "små" saker som inte ens är värda att ta upp/nämna 😊

Svar: Kunde inte sagt de bättre själv!
leonsmammas.blogg.se

2 Sarah Fredriksson:

skriven

Men det är ju det vi vill, att de där "små sakerna" som en busvissling och klapp på rumpan av en okänd man (eller vad menar ni med småsaker?) är kränkande. Det handlar om respekt. Det är dom "små sakerna" som kan göra skillnad. Hade man tex sagt till den där 14 åringen ordentligt/berättat för hans föräldrar så dom kunde ge konsekvenser till pojken kanske han lärt sig att visa respekt för kvinnor/tjejer istället och aldrig våldtagit den där kvinnan när han var 22 år. Men vad vet jag, bara mina tankar. Jag tycker allas historier är viktiga för att poängtera att det är dags att göra skillnad. :)

Svar: Ja av en helt okänd man - absolut. Men på många låter det som att det är från någon man känner eller så. Såklart lika viktigt att lära männen från början redan när de är barn. Hur man beter sig. Jag menar väl mest att man har vissa män i runt sig som har en sådan jargong, utan att vilja våldta. Att man stannar vid just jargongen o de "små handlingarna. Jättesvårt o komplicerat ämne absolut, jag tänker att jag kan läsa av männen i fråga. Vad de är ute efter... Svårt ämne ändå som sagt och jag håller med dig Sarah!
leonsmammas.blogg.se

Kommentera här: