Tack riksdagen

Oj oj många stora nyheter denna morgon att ta del av. Men den största måste väl ändå vara att underhållet ska höjas. Jag läste häromveckan att barnbidraget ska höjas, va väl på tiden. Men nu även underhållet för ensamstående. Vilket jag är med Leon o Smilla.


Men höjningen måste vara ett stort skämt för jag kan inte hitta att jag som har barn i åldrarna 4(snart 5) och 7(snart 8) får höjt?
Mycket märkligt. Kostar inte de barnen något tror de som bestämmer?

Och vad höjs underhållet med och varför? Jo se bilderna. Nuuuuu slipper alla ensamstående oroa sig för ekonomin tack vare denna stoooora höjning. 
Man undrar ju om de som bestämmer såna här saker ens har egna barn? Och någonsin har levt på en "normal" inkomst? 


Kopierat från artikel på Aftonbladet idag
Kopierat från artikel på Aftonbladet idag
1 norrbotten emma:

skriven

ha en bra måndag
kramizzz

2 Anonym:

skriven

Fast du är ju inte ensamstående. Du lever ju i en parrelation med en extra pappa till barnen som jag antar tar ansvar i vardagen?
Sen kan jag tycka att man absolut inte skall göra skillnad på underhåll och underhåll och alla föräldrar skall betala skälig och samma summa om man går igenom FK. Annars tycker jag att den betalande föräldern betalar för lite iaf för vi alla som får betalningen vet ju vad barn kostar!
Men nej!!! Du är inte ensamstående. Ni är en stjärnfamilj med två inkomster! Och ansvar!

Svar: Hej. Jo med de 2 barnen är jag ensamstående- att jag bör betala för de ur egen ficka. Förutom underhållet som betalas ut via försäkringskassan, som absolut är till stor hjälp. Jag blev mest snopen över att det verkar inte höjas för alla barn. Men jag kanske missförstått. Och att va ensamstående innebär eget ansvar både med barnen i praktiken och ekonomiska biten, vilket jag är för tillfället.
leonsmammas.blogg.se

3 Anonym:

skriven

Fast du är ju inte ensamstående. Du lever ju i en parrelation med en extra pappa till barnen som jag antar tar ansvar i vardagen?
Sen kan jag tycka att man absolut inte skall göra skillnad på underhåll och underhåll och alla föräldrar skall betala skälig och samma summa om man går igenom FK. Annars tycker jag att den betalande föräldern betalar för lite iaf för vi alla som får betalningen vet ju vad barn kostar!
Men nej!!! Du är inte ensamstående. Ni är en stjärnfamilj med två inkomster! Och ansvar!

Kommentera här: