När livet prövar en

Förra sommaren gick jag in i väggen, trodde vi. Läkaren och jag. Inte så konstigt med tanke på hur stressigt jag kände det och med mitt bagage så blev det för mycket. Min kropp la av - jag kunde inte gå ordentligt på hela sommaren, men värst var nästan smärtan i ryggen. Som inte gav med sig, Så efter flera månader fick jag en tid för MR i maj 2019. Då misstänkte vi istället diskbråck alt spinal stenos. 

Den visade istället förändringar på 2 ställen. Men inte 100% säkra på att det rörde sig om bara cystor. Så en ny MR beställdes, ni vet vårdgarantin så inom 3 månader skulle jag få en ny. Så med ytterligare en sommar ovetandes väntade jag in den där nya tiden. Men för några veckor sedan blev smärtan värre och avtog inte riktigt. Så jag ringde till min läkare, fick en akuttid för ny MR då min egentliga inte var förens vecka 42. Tydligen för långt dit...  Så under några veckors tid satt jag på BUP möten, skolmöten och arbetsintervjuer medans min hjärna planerade min dödsannons!! Helt sjukt att man hinner tänka i sjuhundra olika sorts banor under så kort tid.


\nGjorde en ny MR som visade samma förändringar - MEN oförändrade sedan sista MR. Men de är ändå inte säkra på vad det är mer än att det änsålänge verkar vara godartade tumörer (eller benignt utseende som de så fint heter). Fick jag reda på i veckan🙏. 

Det som väntas härnäst är att flera experter ska kika på röntgenbilderna och komma fram till vad som ska göras. Så om jag verkar frånvarande ibland så kan de här va nått som snurrar i min hjärna eller så har jag bara väldigt ont, vilket jag inte alltid vill säga rakt ut. Utan jag är rätt bra på att bita ihop och se glad ut 💪❤



1 Polär Marielle:

skriven

Hej! Jag hittade din sida pga att jag sökte på ordet PANS, men oavsett om ditt barn eller mitt vuxna har PANS eller ej så känns det spännande att följa ditt liv. Så jag kommer att titta in här lite då och då :-)

Svar: Varmt välkommen ❤
leonsmammas.blogg.se

Kommentera här: